Подправките, които всеки ден добавяме към храната, могат да направят много повече от това да подобрят аромата и вкуса. Някои от тях помамага за предпазване от хронични болести, като рак, диабет и сърдечносъдови.

Подправките се добиват изключително от растенията – от семената, листата, корените, стеблата, кората. Повечето запазват благотворните си ефекти и след изсушаване.

Те не добавят никакви калории, но е доказано че когато се използват в по-големи количества, промемят аромата и вкуса на храната, а това довежда до използването на по-малко захар и сол.

Има проучване проведено в САЩ, което доказва, че количеството на солта намалява с до 30%. А това директно води до намаляване на кръвното налягане.

Използването на повече подправки и билки може да повлияе и контрола на телесното тегло. По-пикантните храни засищат по-добре и по-бързо от тези, които са с беден вкус.

От лютите чушки е изолирано веществото капсаицин. То именно предава лютия вкус. За него обаче се доказва, че повишава и разграждането на мазнините. А противно на общото схващане, лютото не само че не вреди на стомаха, а помага за лечение на язва. В тази насока има няколко наблюдения. Даже се очаква капсаицина да се появи като основна съставка на лекарство за лечение на язва на стомаха и дванадесетопръстника.

Друг пример е канелата. Тя придава деликатен вкус на сладкиши и печива. Но също така подпомага храносмолането и приета в по-големи количества намалява кръвната захар при диабет.

А могат да се изброят и много още подправки: розмарин, мащерка, риган ,кардамон, куркума, магданоз, копър, кимион. Придават аромат и екзотика на храната, но и предпазват организма от болести.